Selasa, 21 Jun 2011

~Aku Insan yg Dambakan Ketenangan Jiwa~

Bismillah
Assalamualaikum

-Aku hanya manusia biasa yg sntiasa mendambakan ketenangan dan kedamaian hati

Sejak kebelakangan ni hati rasa gelisah sgt, jiwa tak tenang, minda n otak mcm kosong,
HambaMU ini sgt MENDAMBAKAN ketenangan YA ALLAH

Teringin sgt sampai ke satu DESTINASI di mana semua umat ISLAM berkumpul di situ,
Di mana tempat yg sgt DEKAT dgn KEKASIH ALLAH
Tempat yg semua Umat Islam bercita2 hendak ke sana
Tempat itu juga tempat di mana DOA2 KITA SGT MUSTAJAB 

Inilah dia DESTINASI yg sgt aku IMPIKAN :




YA ALLAH
Semoga ada kesempatan utk aku memijak kaki di bumi MEKKAH MU

Semoga ada peluang aku BERSUJUD di depan KAABAH



Semoga ada keizinan utk aku BERDOA dan MENCIUM harumnya RAUDAH tempat KekasihMU
-Rasul Junjungan kami MUHAMMAD s.a.w-


Semoga terbuka ruang dan peluang utk aku MEMOHON JODOHKU di JABBAL RAHMAH
-Jodoh yg soleh utk aku hidup selamanya bersama dia DI DUNIA WAL AKHIRAH-




YA ALLAH Dengarlah RINTIHAN hati HAMBAMU ini
Aku berhajat YA ALLAH
-AMIN YA RABBAL'ALAMIN-


[Bingkisan Ilmu]

Antara tempat2 yg MUSTAJAB utk berdoa

Di Makkah :
  • Di Multazam-antara pintu Ka’bah dengan Hajar Azwad ( Ka’bah )
  • Di Hijjir Ismail ( didepan Ka’bah )
  • Di belakang maqam Nabi Ibrahim ( dekat Ka’bah )
  • Di bukit Safa & Marwah ( tempat Sa’i  di komplek Masjidil Haram )
  • Di Telaga Zam zam ( terletak di Komplek Masjidil Haram )
  • Dibawah Mizab ( talang emas )
  • Di Padang Arafah ( saat wukuf di Arafah )
  • Di Muzdalifah (tempat mabit sebelum ke Mina)
  • Di Mina ( diluar Kota Mekah, tempat jemaah haji bermalam untuk melakukan lempar Jumrah )
  • Di Jamratul Aqabah, Jamratul Wusta dan Jamratul Ula.
Di Madinah :
  •  Di Raudah Masjidil Nabawi



4 ulasan:

  1. kak ira pon teringin nk g sana.....^_^

    BalasPadam
  2. insyallah..ada rezeki sama2 la kita ke sana...moga ada kesempatan buat kita..amin ya rabb

    BalasPadam
  3. amin........ingin sekali menjejak kaki ke sana...

    BalasPadam
  4. insyallah...mudah2an termakbul doa dan harapan kita...amin ya rabb..:-)

    BalasPadam

Jom share Idea. Thanks korang sbb sudi baca blog yg tak seberapa! :-)