Jumaat, 25 Januari 2013

~Ummi to be (marah)~Part 2

Bismillah

Sebelum solat ummi nak update sat,
Ntah mengapa, mood ctah sgt2 tidak stabil,
cpt sgt snsitif dan terasa hati,
even hal kecik pun rasa mcm besar sgt2,
masalah kecik pun leh nangis mcm teruk sgt,
yg selalu jd mangsa semestinya en suami,
tp KAGUM sgt2 ngan kanda,
sentiasa Sabar dan Senyum ja bila kena marah,
kadang2 ctah rasa mcm diri ni terlalu kejam,
YA ALLAH
Bantula hambaMU ini,
Tenangkan aku ya ALLAH,
Berilah kekuatan yg LUAR BIASA utk melawan segala sifat yg tidak elok ini,
Buangkanlah segala api kemarahan dalam diri,
serta padamkanlah segala api kebencian dan sifat mudah kecil hati yg tertanam dalam diri ini,
Sesungguhnya hanya padaMU aku bergantung harap.

Jadikanlah aku isteri solehah dan bakal ummi yg solehah buat anak kami yg soleh.
Jadikanlah aku ummi yg tabah menghadapi dugaan,
Ummi yg kuat melawan sifat mazmumah,
dan ummi yg kaya dgn sifat mahmudah,
agar Little Caliph yg bakal aku lahirkan tertanam dgn sifat2 mahmudah,
menjadi anak soleh dan mujahid soleh pecinta agamaMU Ya Rabb..

AMIN YA RABB



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom share Idea. Thanks korang sbb sudi baca blog yg tak seberapa! :-)